طرز تهیه باقالا قاتق گیلانی

مرضیه ترابی آبان ۲۲, ۱۳۹۸ ۰
طرز تهیه باقالا قاتق گیلانی

در این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه خورشت خوشمز هی گیلانی باقالا قاتق را به شیوه ی رشتی برای شما آموزش دهیم. این خورشت محلی بر خلاف اسمش باقالی ندارد.!

مواد لازم:

لوبیا کشاورزی: ۵۰۰ گرم

سیر خرده شده یا له شده: ۴ حبه

شوید خشک: ۴ قاشق غذاخوری

تخم مرغ: ۲ عدد

آب: ۲ یا ۳ لیوان

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار دلخواه

روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه باقالاقاتق:

در زبان محلی گیلان به لوبیا کشاورزی، پاچ باقالا می گویند که در این خورشت در واقع باقالا منظور همان لوبیا کشاورزی است. در ادامه طرز تهیه این خورشت خوشمزه ی گیلانی را مشاهده می کنید.

برای پخت خورشت باقلا قاتق رشتی در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و ۴ عدد سیر رنده شده یا له شده را در روغن تفت دهید در حدی که زیاد بوی سیر بلند نشود و سیرها نسوزند. به جای روغن مایع می‌توانید از روغن حیوانی استفاده کنید این بستگی به ذائقه شما دارد. مقدار سیر هم به ذائقه شما بستگی دارد. می‌توانید از سیر بیشتری اضافه کنید. لوبیا ها پوست کرده و دو لپه کنید.

سیرها که تفت خورد و کمی بوی سیر بلند شد، لوبیاهای آبکش شده را اضافه کنید و تفت بدهید. زردچوبه و شوید را هم اضافه کنید و تمام مواد داخل قابلمه را تفت دهید. ده دقیقه زمان برای تفت کافی است. در مرحله بعد آب را اضافه کنید و وقتی که آب به جوش آمد شعله گاز را کم کنید تا روی حرارت ملایم گاز لوبیاها خوب بپزند.

پخت لوبیا کشاورزی زمان زیادی نیاز ندارید حدود ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت زمان کافی است. در اواسط پخت خورش نمک و فلفل آن را اندازه کنید. وقتی که لوبیاها پخت و آب خورشت به اندازه دلخواهتان رسید تخم مرغ‌ها را داخل باقلا قاتق بشکنید. بهتر است تخم‌مرغ‌ها را هم نزنید تا درسته بمانند و خورشت شکل زیباتر و رسمی‌تری داشته باشد. خورش باقلا قاتق را با برنج سرو کنید.

تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

فرستادن دیدگاه »