طرز تهیه موس شکلاتی اصیل و خوشمزه

مرضیه ترابی فروردین ۱۰, ۱۳۹۹ ۰
طرز تهیه موس شکلاتی اصیل و خوشمزه

در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم دسر خوشمزه ی موس شکلاتی چگونه تهیه می شود؟ این دسر خوشمزه و لذیذ، به علت داشتن مواد پر خواصی چون زرده تخم مرغ می تواند برای میان وعده و دسر یک گزینه ی عالی باشد.

مواد لازم:

زرده تخم‌مرغ: ۴ عدد (می توانید از سه زرده ی بزرگ استفاده کنید)

خامه فرم گرفته: 80

گرم شکر: ۱۰۰گرم  (به دلخواه کم یا زیاد کنید)

پودر کاکائو: ۴ قاشق غذاخوری

شکلات سیاه: ۳5۰ گرم

شیر: یک لیوان

ژلاتین: 50 گرم

طرز تهیه:

برای شروع زرده های تخم مرغ را از سفیده جدا کرده و به همراه شکر با همزن بزنید تا کاملا یکدست شده و ترکیب شما مایل به رنگ سفید شود. شیر و پودر کاکائو را با زرده‌ها مخلوط کرده، داخل ظرف فلزی ریخته و روی حرارت ملایم هم می‌زنیم تا به جوش آمده و زرده‌ها بپزند. مخلوط زرده را وقتی که از حرارت افتاد، به خامه فرم گرفته اضافه می‌کنیم، شکلات ذوب شده را نیز روی بخار آب ذوب کرده به مواد اضافه کرده و با همزن برقی هم می‌زنیم.

ورق‌های ژلاتین را داخل آب سرد قرار داده وقتی که نرم شدند روی بخار آب می‌گذاریم تا ذوب شوند. ژلاتین را به مواد کرم اضافه کرده داخل ظرف‌های تک‌نفره تقسیم می‌کنیم و درنهایت برای تزئین روی آن را یک عدد توت‌فرنگی قرار می‌دهیم.

معمولا تمامی بچه ها از خوردن شکلات و کاکائو لذت می برند و طعم های دسر های گوناگون با این مزه را می پسندند. می توانید با تهیه ی این دسر کودکان خود را دعوت به خوردن یک طعم شکلاتی مقوی کنید. این دسر به علت داشتن شیر و زرده تخم مرغ و خامه سرشار از پروتئین و کلسیم است.

تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

فرستادن دیدگاه »