طرز تهیه ی دسر کنافه (کانافه یا کاناپه) چگونه است؟

مرضیه ترابی فروردین ۲۶, ۱۳۹۹ ۰
طرز تهیه ی دسر کنافه (کانافه یا کاناپه) چگونه است؟

در ادامه ی این مطلب قرار است طرز تهیه ی یکی از خوشمزه ترین دسر های آسیایی به نام کانافه یا کنافه را مشاهده نمایید.با ما همراه باشید تا ببینیم این دسر ترکی که برخی آن را عربی نیز می دانند چگونه تهیه می شود.

مواد لازم برای کنافه (کاناپه یا کانافه):

مواد لازم ۵۰۰ گرم

رشته کنافه۲۵۰ گرم

کره۲۵۰ گرم

پنیر موزارلا یا پنیر خامه ای بی نمک

مواد لازم برای شربت:

۱٫۵ فنجان شکر

2 فنجان آب

چند قطره آب لیمو

1/4 قاشق چایخوری زعفران

1 قاشق غذاخوری گلاب

طرز تهیه ی شربت:

برای درست کردن شربت، آب و شکر را بر روی شعله گذاشته و پس از به جوش آمدن، زعفران و گلاب و آبلیمو را به آن اضافه کنید. در تمامی مدت آماده سازی شربت مداوم آن را هم بزنید و پس از قوام آمدن شربت را خاموش کنید تا کمی خنک شود.

طرز تهیه کنافه (کانافه یا کاناپه)

رشته‌های کاداییف را داخل یک کاسه بزرگ بریزید سپس کره آب‌شده را اضافه کنید. کره را طوری با رشته ها مخلوط کنید تا تمامی رشته ها به کره آغشته شوند.

فر را روی دمای ۱۷۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. یک قالب کیک با قطر ۱۵ سانتی‌متر بردارید و کف آن را با کره چرب کنید. رشته ها به طور نیمه تقسیم کنید و نیمی از آن را در داخل قالب بریزید و خوب فشار دهید.

پنیر موزارلا را به همراه کمی پنیر خامه ای، داخل یک ظرف ریخته و با همزن برقی آن‌قدر هم بزنید تا به حالت کرم در بیاید. سپس پنیر را روی رشته‌های کاداییف بریزید و با نصف دیگر رشته‌های کاداییف، روی پنیر را بپوشانید. در آخرین مرحله لایه ی پایانی دسرتان را به کره آغشته کنید.

دسر را به مدت ۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کاملا بپزد. پس از خروج از فر شربت را  آب به آرامی اضافه کنید. دقت کنید مقدار شربت وابسته به سلیقه ی شما در میزان شیرینی است.

تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

فرستادن دیدگاه »