عکس و بیوگرافی مرحوم اکبر قدمی بازیگر سینما و تلوزیون

مرضیه ترابی آبان ۱, ۱۴۰۲ ۰
عکس و بیوگرافی مرحوم اکبر قدمی بازیگر سینما و تلوزیون

دنیای بازیگری در سینما و تلویزیون، جهانی پر از رقابت و چالش های بزرگ است. هر ساله، هزاران بازیگر و بازیگران جوان، به دنبال فرصت های کاری در این صنعت می روند و تلاش می کنند تا به موفقیت های بزرگ دست یابند. اما این راه بسیار سخت و پر از سختی ها و ناامیدی هاست.

بازیگری در سینما و تلویزیون، یکی از شغل های پر درآمد و پرطرفدار است. اما برای رسیدن به اینجا، نیاز به تلاش بسیار زیاد، استعداد، شانس و حتی قرار گرفتن در زمان و مکان مناسب است. بسیاری از بازیگران، سال ها زحمت می کشند تا به موفقیت های بزرگ دست یابند و بسیاری دیگر، هرگز به آرزوهای خود نمی رسند.

اما با این حال، دنیای بازیگری همیشه جذاب و جالب است. بازیگران، همیشه در حال یادگیری و بهبود خود هستند و تلاش می کنند تا با ارائه بازی های بهتر، به موفقیت های بزرگ دست یابند. در این دنیا، رقابت بسیار زیاد است و هر بازیگری باید سعی کند تا به نحو بهتری از دیگران عمل کند.

بازیگران، همچنین با شخصیت های مختلف و متفاوتی در طول زمان مواجه می شوند. آن ها باید قادر باشند تا بازیگری در نقش های مختلف را اجرا کنند و شخصیت های متفاوت را بازی کنند. این چالش ها، بسیار جذاب و پر هیجان است و بسیاری از بازیگران، به دلیل این چالش ها، عاشق این شغل شده اند.

با این حال، دنیای بازیگری همچنان پر از چالش ها و ناامیدی هاست. بسیاری از بازیگران، به دلیل عدم دسترسی به نقش های مناسب، ناامید می شوند و بسیاری دیگر، به دلیل رقابت بسیار زیاد، هرگز به موفقیت های بزرگ نمی رسند. اما با این حال، هر بازیگری باید تلاش کند تا به بهترین شکل ممکن عمل کند و به موفقیت های بزرگ دست یابد.

در نهایت، دنیای بازیگری در سینما و تلویزیون، یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین صنایع فرهنگی است. اما برای رسیدن به موفقیت های بزرگ، نیاز به تلاش، استعداد و شانس است. با این حال، هر بازیگری باید سعی کند تا با ارائه بازی های بهتر، به موفقیت های بزرگ دست یابد.

بیوگرافی اکبر قدمی

اکبر قدمی بازیگر سینما و تلویزیون ایران می باشد. او متولد ۱۲ فروردین ۱۳۳۰ در تهران بود و روز پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ در سن ۷۲ سالگی به علت اصلی ایست قلبی در خارج از کشور درگذشت. اکبر قدمی در سریال ها و فیلم های زیادی بازی کرده و آثار متعددی از بازیگری ایشان به یادگار مانده است. وی دانش آموختهٔ رشتهٔ الکترومکانیک است و کار بازیگری را از سال ۱۳۵۶ با سریال تلویزیونی تلاش آغاز کرد.

اکبر قدمی کیست؟

اکبر قدمی با نام کامل علی اکبر قدمی ۱۲ فروردین ۱۳۳۰ در تهران متولد شد و بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران بود. وی در تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۲ به علت ایست قلبی درگذشت. مراسم تشییع و خاکسپاری این بازیگر در امریکا یکشنبه گذشته با حضور دخترش و برخی دوستانش برگزار شد.

سوابق

قدمی از بازگیران قدیمی و با سابقه سینما و تلویزیون ایران است. او از سال ۱۳۵۶ وارد بازیگری در تاتر شد و سپس در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی مشغول قعالیت شد. اگر چه مرحوم قدمی در طول فعالیت بازیگری در نقش اول ظاهر نشد؛ ااک از یکی بازیگران تاثیرگذار و نقس های مکمل زیادی را بازی کرد.

مرحوم قدمی برای اولین بار در سال ۱۳۵۶ با بازی در سریال تلویزیونی «تلاش» وارد هنرپیشگی حرفه ای شد. او در آثاری چون در رؤیای خیس، جایی برای زندگی، برگ برنده، لانه عقاب‌ها، مرد عوضی، ارابه مرگ، طوفان، شیخ مفید، حسرت، روز شیطان، مجسمه، مسافران، تحفه‌ها و سریال های شهریار و مرد هزار چهره و … به ایفای نقش پرداخته بود.

گله از بیکاری

اکبر قدمی درباره زندگی شخصی‌اش گفته بود که بازیگری آخر و عاقبت ندارد و اگر کسی این شغل را به عنوان شغل اصلیش انتخاب کند کلاهش پس معرکه است چرا که بعد از مدتی با حضور بازیگران جدید دیگر کنار گذاشته می‌شوند او می‌گوید اگر نگاهی به زندگی بازیگران پیشکسوت بیندازیم .

متوجه می‌شوید همه آنها با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی هزینه‌های درمانش را هم ندارند و اکثر آنها روی دست فرزندانشان مانده‌اند سینمای ایران تا این حد بی‌وفا شده است من ۴۴ سال در عرصه بازیگری فعالیت داشتم و ۸۰ سریال و ۳۰ فیلم سینمایی بازی کردم اما از سال ۱۳۸۹ دیگر هیچ فیلمی و سریالی بازی نکرده‌ام.

مصاحبه اکبر قدمی

اکبر قدمی هنرپیشه اثر تلویزیونی خواب و بیدار افزود :من در دوران فعالیت خود در عرصه هنرپیشگی در اثر تلویزیونی خواب و بیدار بسیار مطرح شدم و آن دوران تصور می‌کردم که پس از آن اثر زندگی من تغییر می‌یابد، ولی نمی‌دانم برای چه دیگر هیچ فردی من را پس از آن ایفا که توجه بسیاری را به خود جلب کرد ندید.

اکبر قدمی هنرپیشه سینما و تلویزیون درباره کم فعالیتی بیشتر پیشکسوتان در زمینه هنرپیشگی افزود: شوربختانه نمی‌دانم چه ماجرایی در سینمای امروز رخ داده که نسلی که سن ۵۰ یا ۶۰ سالگی را سپری می‌کند بایستی خانه نشین شود.

او در مورد مدت‌ها فاصله گرفتن از زمینه هنرپیشگی گفت: من مدت‌هاست که خانه نشین شدم. شوربختانه فضای سینمای امروز طوری شده که همه‌ی هنرمندان پیشکسوت به طور ناخواسته بیکار و خانه نشین شدند.

وی در مورد زندگی دشوار هنرمندان پیشکسوت افزود: هنگامی که به هنرمندان پیشکسوت می‌نگریم مشاهده می‌کنیم که بیشتر آنان در منزل در بستر بیماری می‌باشند و در پرداخت هزینه‌های بیماری با مشکلاتی مواجه می‌باشند. از سویی بعضی دیگر هم که مدت‌ها بیکار شدند و در پایان سکته و فوت می‌کنند.

این چهره، سینما را حرفه‌ای بی‌رحم دانست و در ادامه بیان کرد: سینمای کشور ایران کی و چه زمانی تا این اندازه بی‌وفا شد که ما از آن بی‌خبریم. من ۴۴ سال در زمینه هنرپیشگی به ایفای نقش پرداختم و در این مدت‌ در ۸۰ سریال و ۳۰ فعالیت سینمایی حضور پیدا کردم، ولی از سال ۸۹ به بعد از سوی هیچ کارگردانی به من پیشنهادی نشد.

او با بیان به اینکه در اثر تلویزیونی خواب و بیدار ایفای نقش نموده گفت:
من در دوران فعالیت خود در عرصه هنرپیشگی در اثر تلویزیونی خواب و بیدار بسیار مطرح شدم و آن دوران تصور می‌کردم که پس از آن اثر زندگی من تغییر پیدا می‌کند، ولی نمی‌دانم برای چه دیگر هیچ کسی من را پس از آن ایفا که تمامی از آن استقبال نمودند ندید.

اکبر قدمی بازیگر اثر سینمایی مرد عوضی در مورد وضعیت خودش گفت: اکنون بایستی چه کنم؟ اگر بخواهم به خاطر این موضوع ناراحت باشم سکته خواهم نمود پس به اجبار با وضعیت بایستی کنار بیایم و تمامی خداوند را شاکر باشیم. فقط امید ما همه به خدا می‌باشد، تا بلکه این اوضاع اندکی تغییر پیدا کند.

اکبر قدمی با تاسف بسیار از فوت عزت الله انتظامی افزود: من تجارب ایفا در کنار عزت الله انتظامی را نداشته‌ام، ولی این افتخار نصیبم شد که به طور خانوادگی با خانواده انتظامی رفت و آمد داشته باشم. به غیر از آن توانستم تا در یک سفر که به منزل خدا داشتم ۱۰ روز با عزت الله انتظامی همسفر باشم.

علت فوت و درگذشت

اکبر قدمی بازی کشورمان روز پنجشنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۲ در خارج از کشور دارفانی را وداع گفت. انجمن بازیگران سینمای ایران با تایید این خبر نوشت: متاسفانه مطلع شدیم که اکبر قدمی در خارج از کشور از دنیا رفته است.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران صمیمانه مراتب تسلیت خود را به حضور خانواده محترم این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون کشورمان و همچنین همکارانش تقدیم می‌دارد.

آثار سینمایی و سریال های این بازیگر

رؤیای خیس (۱۳۸۴)
جایی برای زندگی (۱۳۸۳)
برگ برنده (۱۳۸۲)
لانه عقاب‌ها (۱۳۷۸)
مرد عوضی (۱۳۷۶)
ارابه مرگ (۱۳۷۵)
طوفان (۱۳۷۵)
شیخ مفید (۱۳۷۴)
حسرت (۱۳۷۳)
روز شیطان (۱۳۷۳)
مجسمه (۱۳۷۱)
مسافران (۱۳۷۰)
تحفه‌ها (۱۳۶۶)

تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

فرستادن دیدگاه »