طرز تهیه ی مربای خوشمزه ی انگور

مرضیه ترابی دی ۱۶, ۱۳۹۸ ۰
طرز تهیه ی مربای خوشمزه ی انگور

در این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه ی مربای انگور به روشی آسان و مجلسی را برای شما همراهان بیان کرده و شرح دهیم. مربای انگور از مرباهای پر طرفدار در سراسر جهان است. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

انگور قرمز  1 کیلوگرم
شکر  1 کیلوگرم
لیموترش خورد شده ی درست با پوست 250 گرم
پودر ژلاتین 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

ابتدا انگور ها را به همراه لیمو ترش و آب بگذارید تا بجوش امده و زیرش را کم کنید تا 45 دقیقه ی دیگر پخته شود. این تایم را اگر می خواهید که انگورتان کمی ترد بماند کمتر کنید و به نیم ساعت کاهش دهید.
پس از این مدت، انگورها را با گوشت کوب برقی بکوبید. درِ ظرف را بگذارید تا انگور مجدداً به مدت 45 دقیقه دیگر بجوشد.سپس مخلوط خود را از صافی رد کنید تا پوره ی آن جدا شود. اگر می خواهید انگور ها درسته بماند می توانید این مراحل را حذف کنید.
عصاره به دست آمده را به همراه شکر در قابلمه ای روی حرارت ملایم قرار داده و مرتباً هم بزنید تا شکر کاملاً ذوب شود، سپس بگذارید به مدت 15 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد (هم زدن فراموش نشود)
پودر ژله ی خدو را به هرماه آب جوش بگذارید تا بنماری شوید.
ژلاتین ذوب شده را به قابلمه حاوی عصاره افزوده و هم بزنید، سپس آن را از روی حرارت برداشته، از صافی رَد کنید و بگذارید در دمای محیط کمی خنک شود. مربای پخته شده را با ملاقه در ظرفِ شیشه ای دردار استریل شده بریزید، طوریکه یک سانتی متر از لبه ظرف، خالی باشد. ظرفِ مربا را به صورتیکه درِ آن، به سمتِ پایین باشد، روی میز قرار دهید تا هوا کاملاً از بین مربا خارج شود. پس از آن، شیشه را به حالت اولیه برگردانده، درِ شیشه را باز کنید و لبه ظرف را با حوله کاغذی کاملاً تمیز کنید. مربا را به مدت 24 ساعت در دمای محیط قرار دهید تا کاملاً سرد و آماده سرو شود.
تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

فرستادن دیدگاه »