با فواید بی نظیر برگ زیتون آشنا شوید

مرضیه ترابی آذر ۲۵, ۱۳۹۸ ۰
با فواید بی نظیر برگ زیتون آشنا شوید

در ادامه با فواید و خواص استفاده برگ زیتون آشنا می شوید. برگ زیتون را به صورت خام یا جوشانده یا به صورت موضعی استفاده می کنند.

پیش گیری و جلوگیری از سرطان با برگ زیتون

مطالعات بر روی برگ های زیتون نشان می دهد که برگ های زیتون توانایی حفاظت از سرطان پستان را دارند و نشان می دهند که می تواند رشد سرطان پستان را در مرحله اولیه کاهش دهد علاوه بر این، می تواند در مرحله نهایی به طور قابل توجهی با تومور برخورد کند.

استخوان سازی

تحقیقات نشان می دهند که oleuropein موجود در برگ زیتون به استخوان سازی کمک نموده و از کاهش تراکم استخوان ها جلوگری می نماید و مانع از پوکی استخوان می شود.

خاصیت آنتی اکسیدانی

برگ زیتون حاوی فنول های متعددی است. این آنتی اکسیدان ها، فعالیت رادیکال های آزاد مضر در بدن رو خنثی می کنند. وجود رادیکال های آزاد برای بدن ما مضر است زیرا باعث تخریب تولید DNA می شوند. اگر تولید DNA دچار اختلال شود، سلول ها به سرعت پیر می شوند.

برگ زیتون برای کمک به کاهش کلسترول

علاوه بر تمام فواید بالا از عصاره برگ زیتون می تواند با جلوگیری از اکسیداسیون, علیه تشکیل کلستر

ول بد (ldl) مبارزه کند. این کلسترول اکسید شده به عنوان کلسترول بد در نظر گرفته می شود و می تواند به سلامت ما آسیب برساند.

خاصیت ضد التهاب

یکی از رایج ترین استفاده ها از برگ زیتون، خاصیت شفابخشی است که این برگ ها در از بین بردن بسیاری از التهابات در بدن، دارند. وجود التهاب در بدن به بیماری های متعددی منجر می شود و حتی می تواند زندگی فرد رو تهدید کند.

خواص ضد مالاریایی عصاره برگ زیتون:

بیماری از نیش پشه مانند مالاریا می تواند با مصرف برگ های زیتون درمان شود. محتوای موجود در عصاره برگ زیتون می تواند از علائم مالاریا جلوگیری کرده و به بدن آسیب برساند.

برگ زیتون قند خون را نیز کاهش می‌دهد

برگ زیتون طبق تحقیقات انجام شده برای کنترل و کاهش قند نیز مفید است. برای این کار، بر روی 8 گرم خرد شده‌ی برگ، یک استکان آب ریخته و مدت 5 تا 10 دقیقه می‌جوشانیم و سپس صاف کرده و پس از سرد شدن میل می‌کنیم، این مقدار را می‌توان 3 یا 4 بار در روز تکرار کرد.

 

تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

فرستادن دیدگاه »