موضوع انشا: زندگی بدون تکنولوژی!

مرضیه ترابی خرداد ۱۴, ۱۴۰۰ ۰
موضوع انشا: زندگی بدون تکنولوژی!

در ادامه یک انشای زیبا با موضوع زندگی بدون تکنولوژی را مشاهده خواهید کرد. امیدواریم که این انشا برای شما سودمند باشد.

انشاء  با موضوع زندگی بدون تکنولوژی

تکنولوژی در دنیای امروز تغییراتی زیادی را به وجود آورده است که مهم ترین تغییر آن مربوط به ارتباطات است.

تکنولوژی با پیشرفت خود سبب شده تا ارتباطات به شکل تازه ای در میان مردم رخ دهد. پیش از این پیشرفت، راه ارتباطی برای افراد سخت بود و هرکس برای رساندن پیغام خود به شخصی دیگر، باید مسیر طولانی طی می کرد.

در قدیم، برای رساندن پیغام از آتش و پرندگان دست آموز استفاده می کردند. اما اکنون کافی است تا موبایل خود را به اینترنت متصل کنید تا میان شما و فرد مد نظرتان ارتباط برقرار شود.

از دیگر مزیت های پیشرفت تکنولوژی، رشد آن در زمینه ی پزشکی است. حال با کمک تکنولوژی، می توانیم ببینیم که اجداد ما از چه نژادی بودند و ما ترکیبی از چه ملیت هایی هستیم.

پیشرفت تکنولوژی در زمینه ی کشاورزی هم چشمگیر است. این روزها مهندسان ژن توانسته اند با دستکاری ژن گیاهان به کمک تکنولوژی های نوین، اصلاحاتی صورت دهند که برخی فواید یا خاصیت ها در گیاهان مختلف، با میزان بیشتری وجود داشته باشند.

از زمینه های دیگر که تکنولوژی در آن ها ورود کرده است، خدمات بانکداری و جا به جایی مبالغ و صورت حساب ها است.

ما می توانیم با کمک علم تکنولوژی به آسانی در عصر فعلی پول واریز کنیم، قبوض را پرداخت کنیم و حتی بدهی های جریمه ماشین و … را ببینیم.

موضوع دیگری که بازهم به لطف تکنولوژی دستخوش تغییر شده است، ثبت خاطرات و یادگاری ها است. ما در قدیم با کمک آلبوم ها و دوربین های هندیکن تصاویر را ضبط می کردیم و آن را به شکل فیزیکی نمایش میدادیم. اما اکنون در هر موبایلی با بهترین کیفیت ها می توان تصاویر و فیلم ذخیره کرد و آلبوم ها به شکل مجازی می تواند در دسترس شما باشد.

شاید با این اوصاف بتوان گفت که زندگی ما انسان ها دستخوش تغییرات عمیقی شده است. و علاوه بر تمام ایراداات و مضراتی که تکنولوژی به کره ی زمین وارد کرده است. فواید چشمگیری نیز در زندگی ما انسان ها دارد. آلودگی ها، امواج و آسیب های محیط زیست تنها بخشی از مضراتی است که تکنولوژی می تواند وارد کند اما، در راستای پوشش و برطرف سازی همین ایرادات نیز، دنیای تکنولوژی می تواند گام های بزرگی بردارد.

در دنیای انسان های بعد از ما تکنولوژی می تواند بسیاری از وسایل را حذف کند، مداد رنگی، نامه های دستنویس، اسناد، فایل های فیزیکی، دفتر، کتاب و … . اما چه میزان می تواند این موارد حذف شود و جای خالی آن ها با هیچ چیزی پر نشود؟ آیا دلمان برای نقاشی کردن با مداد رنگی و دفتر های رنگ آمیزی تنگ نمی شود؟ آیا دلمان نمی خواهد که یک نامه ی واقعی بنویسیم؟

به راستی تکنولوژی با مجازی کردن ملزومات ما انسان ها می تواند به بهترین نحو، دلتنگی ما برای ایام قدیم را نیز پر کند؟ شاید پاسخ برای برخی بله باشد و برای برخی خیر. با این حال پایان این ماجرا را برای شما عزیزان باز میگذاریم تا هرکس جواب این سوال را بر اساس دیدگاه خودش بیان کند. امیدوارم که از این انشا لذت برده باشید.

تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

فرستادن دیدگاه »