ترشی فلفل خانگی با طرز تهیه ای آسان!

مرضیه ترابی بهمن ۱۵, ۱۳۹۸ ۰
ترشی فلفل خانگی با طرز تهیه ای آسان!

در ادامه ی این مطلب تصاویری از ترشی فلفل مشاهده خواهید کرد. ترشی فلفل از ترشی های خوشمزه و پر طرفدار محسوب می شود که اگر علاقمند به تندی جات باشید به آن علاقمند می شوید.

مواد لازم:

  • سیر ۶ حبه
  • ترخون ۳ شاخه
  • نمک به اندازه کافی
  • فلفل سبز تازه ۵۰۰ گرم
  • سرکه سفید به اندازه کافی

طرز تهیه:

برای تهیه ترشی فلفل سبز مجلسی ابتدا قابلمه ای متناسب با اندازه ای که فلفل سبزها راحت در آن جا شوند انتخاب می کنیم و تا نصف قابلمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا زودتر آب به جوش بیاید.

پس از به جوش آمدن آب ۴ قاشق غذاخوری نمک داخل آب می ریزیم و کمی هم می زنیم تا نمک زودتر در آب جوش حل شود.سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا سرد شود.فلفل ها را تمیز می شوییم و در آبکش قرار می دهیم.

سپس فلفل های سبز را در داخل آب خنک قرار می دهیم و درب قابلمه را می گذاریم تا به مدت ۲۴ ساعت در مخلوط آب و نمک استراحت کنند. انجام این مرحله ضروری است زیرا این روش باعث می شود که تلخی , تندی فلفل ها کاملا از بین برود.

پس از گذشت یک شبانه روز فلفل ها را در آبکش می ریزیم و کمی آب روی آن ها می گیریم و با دستمال آشپزخانه تمیز آن ها را کاملا خشک می کنیم و در سینی قرار می دهیم تا ۱۵ دقیقه دیگر نیز در سینی بمانند تا کاملا اگر رطوبتی در آن ها باقی مانده از بین برود

چون رطوبت یا خیس بودن باعث کپک زدن ترشی می شود.سیرها را نیز پوست می گیریم و آبکش می کنیم و با دستمال خشک می کنیم. آن گاه فلفل ها را در شیشه قرار می دهیم به این صورت که ابتدا یک لایه فلفل کنار هم می چینیم

و ۱ شاخه ترخون و۲ عدد سیر نیز در روی لایه می گذاریم و همین طور لایه بعدی فلفل می چینیم و روی آن سیر و ترخون قرار می دهیم.این کار را ادامه می دهیم تا شیشه پر شود و بعد سرکه سفید را داخل شیشه می ریزیم

سرکه را تا جایی در ظرف می ریزیم تا به خوبی روی فلفل ها را بپوشاند و به مدت 10 روز می گذاریم تا در محلی فلفل ها استراحت کنند و سپس ترشی شما آماده است.

تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

فرستادن دیدگاه »