اسنپ و اندروید داخلی با تصمیم مردم همراه خواهند شد!

مرضیه ترابی تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۲
اسنپ و اندروید داخلی با تصمیم مردم همراه خواهند شد!

در هفته ی پذشته اعلام شده بود که اندروید داخلی سازی می شود و این خبر در دنیای تکنولوژی ایران، نویدی بود تا اپلیکیشن های ایرانی نیز با این اندروید داخلی همراه شوند. مدیر عامل اسنپ، آمادگی همکاری خود و همراهی اسنپ را با اندروید داخلی اعلام کرد.

«ژوبین علاقبند»، مدیرعامل اسنپ در گفتگو با رسانه ها گفت در صورتی که طرح اندروید ایرانی مورد استقبال مردم قرار گیرد اسنپ نیز با خواست مردم همراه می‌شود. به اعتقاد علاقبند در نهایت این مردم هستند که در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنند و اسنپ با خواست کاربرانش هم مسیر خواهد بود.

گسترش اندروید داخلی، یا آنطور که وزیر ارتباطات می‌گوید «اندروید داخلی»، خبری بود که هفته گذشته انعکاس گسترده‌ای در سطح جامعه داشت و البته موافقین و مخالفین هم درباره آن در شبکه‌های اجتماعی در تجمید یا نقد آن نوشتند؛ سیستم‌ عاملی که مبتنی بر پروژه متن باز اندروید گوگل است و تغییراتی در آن داده شده تا از Google Play Servises بی‌نیاز باشد و گوگل نتواند اپلیکیشن کسب‌وکارهای ایرانی را از موبایل کاربران ایرانی حذف کند.

پس از توییت وزیر ارتباطات مبنی بر توسعه اندروید ایرانی، مدیرعامل سه شرکت اسنپ، کافه‌بازار و تپسی در توییت‌هایی نظر خود را درباره همراهی با این پروژه اعلام کردند. اکنون مدیرعامل اسنپ در رابطه با موضع این شرکت به دیجیاتو می‌گوید:

«دنیای امروز به شکل انکارناپذیری به فناوری‌های مدرن گره خورده و هرگونه اختلال در دستیابی و به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین می‌تواند زندگی عده‌ی زیادی را تحت‌الشعاع قرار دهد. بعد از اعمال محدودیت‌های خارجی، هر قدم فعالانه‌ای از سوی جوانان با استعداد این مرز و بوم که بتواند کیفیت زندگی مردم را بهبود دهد و محدودیت‌ها را بی‌اثر کند، شایسته همراهی است.»

علاقبند در رابطه با کارایی اندروید ایرانی برای اپلیکیشن‌های داخلی و دغدغه تیم فنی شرکت اسنپ گفت:

«بر اساس اطلاعات موجود، طرح اندروید ایرانی هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد و قضاوت درباره عملکرد آن مستلزم گذشت زمان است. این طرح پس از تکمیل باید روی گوشی‌های مختلف تست شود تا از میزان کارایی آن در مقایسه با نمونه‌های اصلی اطمینان حاصل کنیم. همان‌طور که در جلسه وزارتخانه هم مطرح کردیم و جناب وزیر تایید کردند، به متخصصانی که روی این طرح کار می‌کنند، پیشنهاد می‌دهیم سازوکار آن را به نحوی پیش ببرند که اپلیکیشن‌های قابل اجرا روی نسخه استاندارد اندروید، نیاز به تغییر کُد روی سیستم‌عامل جدید نداشته باشند.»

او درباره راهکار اسنپ برای مقابله با تحریم‌های احتمالی گوگل می‌گوید: «ما در اسنپ از خیلی پیشتر احتمال اعمال محدودیت‌ها را پیش‌بینی کرده و برای مقابله با آن نسخه مبتنی بر وب را در اختیار کاربران‌مان قرار دادیم.»

مدیرعامل اسنپ با تاکید بر اهمیت نظر و استقبال مردم از طرح اندروید ایرانی اشاره می‌کند این مردم هستند که باید در رابطه با آن تصمیم‌گیری کنند و اسنپ هم در راستای خواست کاربران حرکت خواهد کرد: «هر راهکار مبتکرانه و فعالانه‌ای که در راستای منافع مردم و مورد اعتماد آنها باشد، از نظر ما هم شایسته همراهی است. بنابراین در نهایت این مردم هستند که در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنند و ما هم مثل همیشه با خواست کاربران‌مان همسو خواهیم بود.»

پیش از این مدیرعامل شرکت جی ال ایکس اعلام کرده بود که موبایل مجهز به اندروید ایرانی، موسوم به «آریا مینی»، در شهریور ماه به بازار خواهد آمد و در حال حاضر چندین نسخه از این موبایل به وزارت ارتباطات برای آزمایش ارسال شده است.

تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

۲ دیدگاه »

  1. بهادر تیر ۳۰, ۱۳۹۸ at ۲:۰۰ ب.ظ - پاسخ

    ینی بریم اندروید داخلی بخریم؟

    • رضا ترابی تیر ۳۰, ۱۳۹۸ at ۲:۰۰ ب.ظ - پاسخ

      اخبار جدید در سایت قرار خواهد گرفت

فرستادن دیدگاه »