147 نفر در هند به علت برخورد صاعقه جان باختند!

مرضیه ترابی تیر ۱۸, ۱۳۹۹ ۰
147 نفر در هند به علت برخورد صاعقه جان باختند!

در ادامه ی این مطلب در خصوص نظریه ی دانشمندان در خصوص اقلیم زمین و کشته شدن 147 نفر بر اثر برخورد صاعقه در هند صحبت می کنیم .با ما همراه باشید.

در استان بیهار ک در شمال هند قرار دارد طی روزهای گذشته 147 نفر جان خودشان را بر اثر برخورد صاعقه از دست داده اند. این صاعقه ها بر اثر برخورد با زمین به علل مختلف دامنگیر این افراد شده و جان آن ها را گرفته است. محققان بر این باور هستند که این حجم از حوادث و بروز شرایط نامساعد جوی، نشانه‌هایی واضح از تغییر اقلیم است که کره ی زمین در حال تجربه ی آن است.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط مراجع رسمی هندوستان، از اواخر ماه مارس ۲۰۲۰ به بعد، بیشتر از ۲۱۵ نفر که غالبا کشاورزان، کارگران روستایی و دامداران بوده‌اند، به خاطر وقوع رعدوبرق در فقیرترین استان کشور کشته شده‌اند.

«لاکشمشوارا رای» وزیر مدیریت بحران استان بیهار در این رابطه توضیح داده: «متخصصین هواشناسی، دانشمندان و مقامات کشور به من خبر داده‌اند که افزایش دما به خاطر تغییر اقلیم، دلیل اصلی افزایش و وقوع این دست از صاعقه‌ها هستند. متاسفانه خبردار شدیم همین شنبه ۲۵ نفر دیگر نیز کشته شده‌اند». البته این موضوع را باید در نظر داشت که طی ماه ژوئن الی سپتامبر، به موجب بادهای موسمی در هندوستان، رخداد صاعقه رایج است.

اما مقامات این کشور تاکید دارند که نرخ مرگ و میر ناشی از اصابت رعدوبرق در این بازه زمانی در سال جاری، از رکورد سال‌های قبل بالاتر رفته. به عنوان مثال پارسال تنها ۱۷۰ نفر به این دلیل کشته شدند. «عبدوس ستار» متخصص هواشناسی بیهار نیز این اتفاقات را به طور مستقیم به تغییرات در اتمسفر مرتبط می‌داند، که ناشی از افزایش دما و رطوبت بیش از حد است.

درخصوص همین موضوع دولت هند اپلیکیشنی طراحی و منتشر کرده که احتمال وقوع صاعقه‌های خطرناک را اطلاع‌رسانی می‌کند. اما معمولا کشاورزان فقیر تلفن هوشمند ندارند.

گفتنی است از ابتدای ماه آپریل به بعد ۲۰۰ نفر هم در استان اوتار پرادش به خاطر برخورد رعدوبرق کشته شده‌اند. طبق آمار رسمی طی سال ۲۰۱۸ بیشتر از ۲۳۰۰ نفر در هند به این علت جان خود را از دست داده‌اند و این رویه رو به رشد است.

تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

فرستادن دیدگاه »