گوشت جوجه تیغی حرام است یا حلال؟

مرضیه ترابی مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۲
گوشت جوجه تیغی حرام است یا حلال؟

این روز های خبر های زیادی از خواص مواد و گشوت هایم ختلف به گوش می رسد و یکی از آن ها مضرف گوشت جوجه تیغی است. مردم محلی بسیاری ازاین حویانات را شکار می کنند و گوشت آن را می خورند. اما مصرف این گوشت در دین اسلام حلال است یا حرام؟ با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید تا پاسخ این سوال را از سوی مراجع تقلید بیابیم.

احکام گوشت جوجه تیغی

پرسش : خوردن گوشت جوجه تیغی چه حکمی دارد؟
پاسخ : این حیوان حرام گوشت است.
سایت مکارم شیرازی

سلام -حکم خوردن گوشت جوجه تیغی با توجه به محل زندگی این حیوان و تغذیه از ریشه گیاهان و درختان چیست؟ پاسخ: پرسشگر محترم با سلام و تشکر از ارتباطتان با مرکز ملی پاسخگویی خوردن گوشت جوجه تیغی حرام است، و تغذیه آن از ریشه گیاهان و درختان تأثیری در این حکم ندارد، زیرا پاره ای دیگر از حیوانات نیز از گیاهان و درختان تغذیه می کند، ولی حرام است مانند موش و فیل.

سایت رهبری

اخبار غیر رسمی در خصوص خواص گوشت جوجه تیغی

در رابطه با خواص گوشت جوجه تیغی گفته شده که در درمان آسم و بیماری های مفصلی مفید است البته از سوی هیچگونه رسانه ی رسمی این موضوع تایید نشده و صرفا باور محلی است. آسم آلرژیک بیماری شایعی است که با علائمی همچون سرفه و تنگی نفس و عفونت ریه ها بروز می کند و به‌تازگی شیوع آن در کودکان به دلیل تماس با آلرژن ها افزایش یافته است .

به دلیل اثرات جانبی کمتر داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیاییداروهای مختلفی در طب سنتی برای درمان آسم آلرژیک وجود دارد . در برخی از کشورها از جمله ایران مردم محلی معتقدند که گوشت جوجه تیغی می تواند بیماری آسم را بطور کامل بر طرف کند و صحت یا عدم صحت این موضوع مشخص نیست.

تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

۲ دیدگاه »

  1. سارا شهریور ۲, ۱۳۹۸ at ۹:۴۷ ق.ظ - پاسخ

    کی جوجه تیغی و می خوره آخه؟

    • رضا ترابی شهریور ۲, ۱۳۹۸ at ۹:۴۸ ق.ظ - پاسخ

      برخی افراد محلی برای درمان بیماری های تنفسی این حیوان و شکار می کنند.

فرستادن دیدگاه »