با خواص درمانی و بی نظیر عسل آشنا شوید..!

klog مرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۰
با خواص درمانی و بی نظیر عسل آشنا شوید..!

عسل قبل از اینکه یک غذای کامل باشد اکسیری پر ارزش است که سالهای سال به عنوان دارو و درمان مورد استفاده قرار گرفته است و حاوی حدود 80 ماده مفید برای انسان است. هیچ غذائی به اندازه عسل سرشار از مواد غذایی نبوده و به اندازه آن نیروی کهربایی و تشعشعات رادیواکتیو ندارد. تمام مایحتاج بدن را به طور طبیعی داشته و قندش برای هر سنی مناسب می باشد و سرشار از قیمتی ترین مواد حیاتی است. بنا به گفته دانشمندان تأثیر بسزایی در رشد و حیات انسانی داشته و معتقدند که عسل برای رشد تمام اعضای بدن مفید است. اکثر عناصر جزئی و مواد معدنی و ویتامین ها را داراست. عناصر جزئی و مواد معدنی و ویتامین هایی که در گل پرورش یافته و در دامان خورشید تربیت شده اند.

مواد زنده ای که عسل همراه خود به بدن انسان می برد سبب شده است که این ماده غذایی برتری بیشتری نسبت به سایر مواد قندی پیدا نماید. ارسطو فیلسوف بزرگ یونانی در کتابش موسوم به «آفتاب باستانی پرورش زنبور عسل» معتقد است، عسل دارای خواص ویژه ای است که اثر استثنایی بر بدن انسان دارد. همچنین دموکریت فیلسوف مشهور یونانی که بیش از صد سال عمر کرده با غذا عسل می خورد. وقتی از او سوال شد چگونه می توان سلامتی را حفظ کرد. در پاسخ گفت : «عسل بخورید و بدن خود را با روغن ماساژ دهید»

با خواص درمانی و بی نظیر عسل آشنا شوید..!

عسل یکی از مقوی ترین و بهترین مواد غذایی است که باید در سبد غذایی روزانه قرار بگیرد.

چند مورد از ناراحتی های شایع که عسل در درمان آنها نقش زیادی دارد:

پیشگیری از سرماخوردگی

حل کردن یک قاشق مرباخوری عسل در نصف استکان آبلیمو و آب گرم، در آغاز پیدایش علائم سرماخوردگی، سبب بهبود سریع شما می گردد.

درمان زخم ها

می توان از گاز استریل آغشته به عسل برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌ها استفاده کرد. همچنین برای تسکین درد ناشی از نیش حشرات و جلوگیری از بروز عفونت مفید است.

تسکین دهنده‌ی درد گلو

می توانید با مصرف یک قاشق چای خوری عسل حل شده در آب ولرم و کمی آبلیمو، گلودرد خود را بهبود ببخشید.

علاجی برای آلرژی ها

مصرف روزانه‌ی یک قاشق چایخوری عسل تازه و طبیعی، برای حساسیت‌ها بسیار مفید است.

قطع سرفه

پوست گلابی را جدا کنید و وسط آن را گود کنید. مقداری عسل در وسط گلابی بریزید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بخارپز کنید، یا به طور معمولی آن بپزید. سه مرتبه در روز از این ماده ی غذایی مصرف کنید تا ریه های تان قوت بگیرند. با این کار می توانید سرفه‌های آزاردهنده را مهار کنید.

در روشی دیگر، می توانید وسط شلغم را خالی کرده و مقداری عسل داخلش بریزید. بعد از ۲۴ ساعت، محتویات داخلی آن را میل کنید. سرفه شما بهبود می یابد.

درمان یبوست

بعد از اینکه صبح از خواب بیدار شدید، ۱۲ روز آب ولرم را همراه‌ با یک قاشق غذاخوری عسل، قبل از صبحانه با شکم خالی میل کنید.

جالینوس حکیم معتقد بود که عسل در درمان بعضی از بیماریها اعجاز می کند او برای درمان مسمومیت ها ، امراض معده ، سرطان، جوف دهان و …. از عسل استفاده می نمود.

فیثاغورس و پیروان او با اینکه گیاهخوار بودند. عسل را جزء طعام روزانه خود قرار داده بودند. بقراط 2500 سال پیش می زیست و پیوسته عسل می خورد و در درمان اکثر بیماریها مخصوص زخمها عسل تجویز می نمود. وی 107 سال عمر کرد.

ابوعلی سینا دانشمند بزرگ ایرانی و بزرگترین شخصیت پزشکی آن درمان در کتاب قانون پزشکی خود دهها نسخه بر پایه موم و عسل به کار برده است و خواص شفا بخش عسل را در درمان انواع بیماریها یاد آور شده است. او می نویسد عسل در هنگام زیاد شدن بلغم اندرون را تقویت، نیرو را زیاد و اشتها را باز می کند. به عقیده وی عسل خوراکی است که جوانی را جاویدان می سازد، حافظه را نیرو می بخشد ، گذشته را در خاطره زنده و اندیشه را پاک می کند، زبان را می گشاید و درد را ریشه کن می کند.

تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

فرستادن دیدگاه »