نکات مهم در مراقبت از باتری موبایل

باتری موبایل از مهم ترین قطعات سخت افزاری در این دستگاه است که در گوشی های جدید وزن سبک و مناسبی دارد، کارکرد بهتر موبایل با در نظر گرفتن انرژی موجود در باتری مشخص می شود، با استفاده از باتری های با کیفیت می توان از موبایل های هوشمند مختلف به کار برد.

موارد حائز اهمیت در انتخاب باتری موبایل

امروزه از باتری های سبک و مناسبی در موبایل به کار می رود که اندازه های مناسبی دارند و وزن کم و مناسب باتری به کیفیت بالای موبایل کمک می کند.

باتری های جدید از طول عمر بالاتری برخوردار می باشند و ایمنی بیشتری دارند.

باتری انرژی شیمیایی موجود در موبایل را به میزان خاصی از انرژی الکتریکی تبدیل خواهد کرد تا کارآیی موبایل به راحتی ادامه یابد.

طراحی باتری بر اساس وزن و جنس گوشی همراه صورت می گیرد و تولید با توجه به اندازه موبایل انجام می شود.

در ساختار باتری موبایل سعی می شود به کیفیت آن توجه گردد و با در نظر گرفتن قطعات سالم در باتری، نیاز موبایل به شارژ کاهش می یابد.

امروزه در سایت های معتبر فروش باتری هایی انجام می شود که برای چندین ساعت کار می کنند و شارژ این نوع باتری با فاصله صورت گیرد، به عبارت دیگر از باتری های سالمی استفاده می گردد که در حین انجام کارهای مختلف با موبایل، انرژی باتری تا زمان خاصی ادامه می یابد و از تخلیه سریع شارژ جلوگیری می شود.

تأمین انرژی موبایل با استفاده از باتری مشخص می گردد، باتری هایی که دچار آسیب می شوند کیفیت خود را به میزان زیادی از دست می دهند و پس از مدت کوتاهی این نوع باتری به موبایل آسیب وارد می کند و مشکلاتی را در گوشی موبایل به وجود می آورد.

همه باتری های موبایل ظرفیت خاصی دارند که بعد از اتمام این ظرفیت نیاز به تعویض موبایل و خرید باتری های با کیفیت است.

روش های مراقبت از باتری موبایل

امروزه از باتری های لیتیومی در موبایل های هوشمند بیشتر استفاده می شود و منبع تغذیه این نوع موبایل را باتری های لیتیومی یونی و پلیمری تأمین می کنند.از جمله باتری هایی که از فناوری لیتیومی استفاده می کند باتری mi 4i می باشد که نیاز به مراقبت ویژه ای است که در زیر آورده شده است.

روش های مختلفی برای مراقبت از باتری موبایل و افزایش کیفیت و کارآیی آن وجود دارد، خارج کردن موبایل از شارژ در زمان مشخص حائز اهمیت است، شارژ کامل موبایل به باتری آسیب می زند.

اتصال موبایل به شارژر باید در زمان خاصی صورت گیرد، در این موارد لازم است قبل از خاموش شدن باتری موجود در موبایل، اتصال آن را به برق انجام داد تا میزان عمر باتری بیشتر گردد.

این نوع آسیب در باتری های یونی و پلیمری بیشتر است و پر شدن شارژ مشکلاتی را در عملکرد باتری موبایل ایجاد می کند.یکی از باتری های که زیاد با مشکل شارژر خالی کردن مواجه می شود باتری p9 می باشد که باید از پر شدن شارژر تا حد ممکن جلوگیری شود.

از روش های دیگر مراقبت از باتری موبایل، در نظر گرفتن شارژ موبایل در مدت زمان خاص است، شارژ کردن طولانی مدت موبایل آسیب های زیادی به باتری وارد می کند، این نوع مشکل به ویژه در موبایل های هوشمند بیشتر مشاهده می گردد و شارژ طولانی(شارژ شب تا صبح موبایل) طول عمر مفید باتری را کاهش می دهد.

برای افزایش کارآیی باتری موبایل استفاده از شارژرهای اصل حائز اهمیت است و به صورت طولانی مدت می توان از موبایل و باتری آن استفاده کرد، بعد از شارژ موبایل با شارژرهای اصلی، باتری آن به سرعت خالی نمی شود.

شارژرهای بی کیفیت مشکلاتی را در عملکرد موبایل ایجاد می کنند.

مناسب تر این است که هنگام شارژ کردن موبایل از آن استفاده نشود، با این اقدام می توان از ایجاد خسارت در موبایل جلوگیری کرد.

شارژ به موقع موبایل اهمیت زیادی دارد.

نرم افزارهای خاصی هستند که به کیفیت و کارآیی باتری آسیب وارد می کنند و باعث خالی شدن ناگهانی باتری موبایل می شوند، در این موارد با انتخاب باتری های سالم و دقت به نوع نرم افزار و… می توان از موبایل و باتری آن محافظت کرد و قابلیت های دستگاه موبایل را افزایش داد.

نشانه های اصلی باتری آسیب دیده

باتری های خراب به کیفیت اصلی موبایل آسیب وارد می کنند، در بیشتر مواقع در موبایل هایی که از باتری خراب استفاده می شود گوشی تلفن همراه ممکن است خود به خود خاموش گردد و نیاز به تعویض این قطعه و به کار بردن باتری های با کیفیت است.از جمله باتری های که زیاد با مشکل خرابی و شارژر خالی کردن برخورد می کند باتری mi 9 lite می باشد.

هنگ کردن زیاد گوشی دلیلی بر خراب شدن باتری می باشد، باتری هایی که خراب می شوند اختلالاتی را در عملکرد موبایل ایجاد می کنند.

در مدل های خاصی از موبایل، آسیب موجود در باتری تنظیمات تاریخ و ساعت را تغییر می دهد، در مواردی که تغییراتی در تاریخ و ساعت موبایل مشاهده می گردد و دلیل خاصی بر این نوع تنظیمات وجود ندارد نیاز به تعویض باتری است.

باتری های متورم و برجسته از نشانه های مهم باتری های خراب هستند که با جایگزین کردن باتری های سالم می توان این نوع مشکلات را کاهش داد.

تعویض باتری لیتیومی موبایل

در صورت نیاز به تعویض کردن باتری موجود در موبایل های هوشمند، با انتخاب مراکز معتبر می توان این کار را انجام داد، در باتری های هوشمند از باتری های لیتیومی ثابتی به کار می رود و قاب پشت موبایل باز نمی شود، در این موارد با در نظر گرفتن مراکز معتبر تعویض باتری صورت می گیرد و متخصص در این زمینه اطلاعات جامعی دارد.

تعویض کردن باتری های لیتیومی به راحتی انجام نمی شود و کارشناسان با وسایل خاصی این تعویض را در نظر می گیرند.

حساسیت باتری های لیتیومی زیاد است و با انتخاب مرکز معتبر می توان تعویض را انجام داد.