با این راهکارها هیجان را به زندگی خود بازگردانید

klog فروردین ۶, ۱۳۹۷ ۰
با این راهکارها هیجان را به زندگی خود بازگردانید

اغلب زوجین از اینکه بعد از مدتی از آغاز زندگی مشترک روابط شان به سردی می گراید گلایه مندند. این یک اتفاق طبیعی است و فقط مختص شما نیست. دوران نامزدی را می توان از جمله شیرین ترین دوران زندگی به حساب آورد، اما متاسفانه پس از مدتی دیگر آن حلاوت و شیرینی سابق وجود نخواهد داشت. در ادامه شما را با کلید هایی طلایی برای بازگرداندن حلاوت دوران نامزدی به زندگی مشترکتان آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

اگر قرار بود کسی از روی زندگی شما کتاب بنویسد، آیا اسم آن کتاب چیزی می‌شد مثل «داستان قابل‌پیش‌بینی زندگی یکنواخت (آقا/خانم …)» یا «اتفاقات هیجان‌ انگیز زندگی ماجراجویانه  (آقا/خانم …)»؟

زندگی واقعی شما احتمالاً چیزی بین این دو است، هم لحظاتی یکنواخت و کسل‌کننده دارد و هم اتفاقاتی هیجان‌ انگیز.

ما که موجوداتی اهل عادت هستیم، عادت‌هایمان یا راحت هستند یا آرامش‌بخش. ما انسانها حتی اگر دوست داشته باشیم زندگی پر شور و هیجانی هم داشته باشیم، دربرابر هیجان بیش از اندازه مقاومت می‌کنیم. داشتن یک زندگی هیجان‌انگیز شاید در تئوری جالب به نظر می‌رسد ولی وقتی با احتمال انجام دادن کارهایی که به زندگی‌مان هیجان می‌دهد روبرو باشیم به نظرمان کمی دلهره‌آور می‌آید.

شما چی؟ می‌خواهید زندگی‌ای هیجان‌ انگیز داشته باشید؟
به نظرتان این یعنی باید چتر بازی کنید؟
جاسوس شوید؟
یک اتومبیل گران اسپرت قرمزرنگ سوار شوید؟

البته همه اینها بسیار هیجان‌انگیز هستند ولی بیشتر ما، پول یا جرات لازم برای انجام این کارها را به صورت منظم نداریم. درواقع، هیجان تا حد زیادی به شخصیت هر کدام از ما و محیط زندگی‌مان بستگی دارد.

قرار نیست برای جالب‌تر و هیجان‌انگیزتر کردن زندگی‌تان کارهای فوق‌العاده و خاصی انجام دهید. ایجاد تغییرات خیلی کوچک و ساده، تغییر طرزفکر و پیشرفت فردی، دنیایتان به اندازه‌ای تکان خواهد داد که بتوانید ماجراجویی بیشتری در زندگی تجربه کنید.

فقط کافی است از یکنواختی روزانه‌تان بیرون بیایید و تغییری در سبک زندگی‌تان ایجاد کنید.

ایده می‌خواهید؟ ما اینجا به ۲۶ راه ساده برای هیجان‌ انگیزتر کردن زندگی اشاره می‌کنیم.

ایده هایی برای وارد کردن هیجان به زندگی
۱. جا باز کنید. اگر زندگی‌تان پر از کارها و مسئولیت‌های متعدد باشد، خیلی سخت خواهد بود که بتوانید هیجانی جدید وارد آن کنید. باید ببینید که اول می‌توانید کمی از مشغله‌هایتان کم کرده یا کارهایتان را ساده‌تر کنید. شاید بد نباشد بعضی از کارهای خسته‌کننده و کسالت بارتان را به طور کلی کنار بگذارید.

۲. برنامه صبحگاهی‌تان را تغییر دهید. به جای اینکه هر روز صبح با همان برنامه و عادت همیشگی از خواب بیدار شوید، هر از گاهی این برنامه را تغییر دهید. مثلاً برای خوردن صبحانه بیرون بروید، یا تا بیدار می‌شوید موزیک بگذارید. قبل از رفتن سر کار با همسرتان عشق‌بازی کنید. از مسیری متفاوت به سر کارتان بروید. متفاوت شروع کردن روز می‌تواند آن را به روزی هیجان‌انگیز تبدیل کند.

۳. میزبان باشید. برای سرگرم کردن دوستان یا خانواده پیش‌قدم شوید. آنها را برای شام یا عصرانه دعوت کنید و ساعاتی خوب را کنار هم بگذرانید.

۴. مبلمان خانه را جابه‌جا کنید. دکوراسیون خانه را کمی تغییر دهید، جای مبلمان را عوض کنید تا همه چیز به نظرتان جدید بیاید.

۵. بروید تشویق کنید. برای دیدن یک مسابقه ورزشی هیجان‌انگیز مثل تنیس، بسکتبال یا ماشین‌سواری بروید که هیجان آن به صورت مسری به شما هم سرایت کند.

۶. تغییری در ظاهرتان ایجاد کنید. مدل یا رنگ موهایتان را تغییر دهید. یک دست لباس جدید بخرید یا یک استایل جدید را امتحان کنید. اگر اینکار را همراه با یکی از دوستانتان انجام دهید، هیجانش دوبرابر خواهد شد.

۷. برقصید. حالا آن لباس جدیدتان را بپوشید و برای رقص به مهمانی خانوادگی بروید یا اگر جایی دعوت نشدید، چند نفر از افراد خانواده را دعوت کرده، موزیک عالی بگذارید و برقصید.

۸. آدم‌های جالب برای معاشرت پیدا کنید. نگاهی به دور و برتان بیندازید و کسانی که به نظرتان زندگی هیجان‌انگیزی دارند را پیدا کنید. قدم پیش بگذارید و برای آشنا شدن جلو بروید.

۹. یک سفر ماجراجویانه برنامه‌ریزی کنید. حتی اگر همین الان نمی‌توانید هزینه یک سفر را تامین کنید، همین که درمورد آن جستجو کرده و برنامه‌ریزی کنید، به زندگی‌تان هیجان اضافه خواهد کرد. پس‌انداز کردن پول را هم جزئی از برنامه‌تان قرار دهید!

برای داشتن هیجان بیشتر یک سفر ماجراجویانه برنامه‌ریزی کنید‎

۱۰. یک چیز جدید یاد بگیرید. یک زبان جدید، یک مهارت جدید یا یک سرگرمی جدید یاد بگیرید. با اینکار در را برای آشنا شدن با آدم‌های جدید و به اشتراک گذاشتن علایق و توانایی‌هایتان باز خواهید کرد و اعتمادبه‌نفستان هم بالا خواهد رفت.

۱۱. زندگی‌جنسی‌تان را کمی تغییر دهید. برای عشق‌بازی با همسرتان ماجراجو باشید. یک محل جدید را انتخاب کنید، یک حالت جدید را امتحان کنید. هر کاری که از دستتان برمی‌آید برای هیجان دادن به زندگی جنسی‌تان انجام دهید.

۱۲. از خانه بیرون بروید. از پشت تلویزیون و کامپیوتر بلند شوید و کاری بکنید. با یکی از دوستانتان برای پیاده‌روی بروید. به کتابخانه بروید، به یک گالری یا موزه بروید.

۱۳. آخرهفته به گردش بروید. برای ۳-۲ روز یک برنامه تفریحی ترتیب دهید. آژانس‌های مسافرتی زیادی تورهای یک تا دو روزه ارزان ارائه می‌کنند که می‌توانید در آنها شرکت کنید.

۱۴. یک ماشین اسپورت را امتحان کنید. خوب شاید نتوانید یک ماشین اسپورت برای خودتان بخرید ولی به این معنی نیست که نمی‌توانید یکبار پشت آن بنشینید و امتحانش کنید.

۱۵. یک قرار ملاقات پنهانی ترتیب دهید. عشقتان را با یک قرارملاقات رمانتیک در رستوران یا هتل غفلگیر کنید.

۱۶. یک دستورغذای جدید و غیرعادی را امتحان کنید. غذایی را که قبلاً حتی امتحانش هم نکرده‌اید درست کنید. یا به رستورانی بروید و یک غذای کاملاً جدید سفارش دهید.

۱۷. یک کتاب داستان ماجراجویانه بخوانید. با خواندن کتابی هیجان‌انگیز، هیجان را تجربه کنید.

۱۸. یه یک تئاتر کمدی بروید. یک شب فوق‌العاده آخرهفته را به همراه دوستانتان به یک برنامه یا تئاتر کمدی بروید و حسابی بخندید.

۱۹. نگرشتان را نسبت به زندگی بنویسید. وقت بگذارید و کمی درمورد زندگی‌ ایدآلتان فکر کنید. اینکه چه هیجانات، تفریحات و ماجراجویی‌هایی در زندگی‌تان می‌خواهید. دیدگاه‌هایتان را یادداشت کنید و کارهایی برای انجام و رسیدن به آن می‌توانید انجام دهید را هم بنویسید.

۲۰. یک حیوان خانگی بیاورید. این هیجان به اضافه مسئولیت‌پذیری است. بنابراین باید اول مطمئن شوید که آماده هر دو اینها هستید. یک حیوان خانگی (مخصوصاً یک سگ) همراهی فوق‌العاده برایتان خواهد بود که فرصت‌هایی عالی برای آشنایی با آدم‌های جدید هم در اختیارتان می‌گذارد.

۲۱. به یک کنسرت بروید. بلیط کنسرت گروه موردعلاقه‌تان را تهیه کنید و با یکی از دوستانتان بروید.

۲۲. رمانتیک شوید.  شب بهترین زمان است. یک استخر یا وان آب گرم پیدا کنید و با همسرتان هیجاناتی عاشقانه تجربه کنید.

۲۳. تصادفی مهربانی کنید. برای یکی از دوستانتان یا حتی یک غریبه به صورت اتفاقی عملی محبت‌آمیز و مهربانانه انجام دهید. پول قهوه یک نفر را بپردازید، بادکنک هوا کنید، یک یادداشت عاشقانه بگذارید، …

۲۴. درمورد آدمها کنجکاوی کنید. از دوستان جدید یا قدیمتان سوالاتی درمورد زندگی‌شان بپرسید. ببینید بقیه آدم‌ها چه می‌کنند و چه چیز به زندگی آنها هیجان می‌دهد. ممکن است چیزهای زیادی درمورد زندگی خودتان هم بفهمید.

۲۵. منتظر نمانید. برای امتحان کردن چیزی، شروع کردن و وارد عمل شدن منتظر نمانید. محتاط بودن را کنار بگذارید و منتظر کسی هم ننشینید تا بیاید و به زندگی‌تان هیجان بدهد.

۲۶. آن کار بزرگ را انجام دهید.آیا کار بزرگی در ذهنتان وجود دارد که فکر می‌کنید می‌تواند تغییر هیجان‌انگیزی در زندگی‌تان ایجاد کند؟ شاید تغییر کارتان، تغییر محل زندگی‌تان، ازدواج یا یک رابطه جدید باشد. این تغییر هر چه که باشد، اولین قدم را بردارید. عمل تکانه ایجاد می‌کند و تکانه‌ها ایجاد هیجان می‌کنند.

باید بدانید که یک زندگی هیجان‌انگیز اتفاق نمی‌افتد (تازه اگر هیجانی هم برایتان اتفاق بیفتد شاید آن هیجانی نباشد که شما دوست داشته باشید!). خودتان باید با تغییر نگرش و بعضی عادت‌های روزمره‌تان، راه‌هایی برای هیجان بخشیدن به زندگی‌تان پیدا کنید.

گاهی تغییراتی کوچک و ساده می‌تواند زندگی‌تان را از این رو به آن رو کند.

تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

فرستادن دیدگاه »