راهکار‌هایی عجیب برای مقابله با افکار منفی

klog مرداد ۹, ۱۳۹۶ ۰
راهکار‌هایی عجیب برای مقابله با افکار منفی

 راهکار‌هایی عجیب برای مقابله با افکار منفی

برای مقابله با افکار منفی باید اتفاقات را مثبت ارزیابی کرده و در همه شرایط سعی کنید خود را با موضوعات مختلف وفق دهید.

 

اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید ذهن خود را نسبت به افکار بیش از اندازه کنترل کنید و این موضوع در کاهش شادی، تصمیم گیری، انجام کار‌ها و یا تشکیل روابط عاطفی شما تاثیر گذار است پس بپذیرید که مشکل دارید.

 

اگر هر زمانی که اتفاق بدی می‌افتد و خود را در دام افسردگی و منفی گرایی می‌بینید، شما مشکل دارید؛ انکار مشکل و سرِ خود را درون برف پنهان کردن منجر به وضعیت بدتر برای شما خواهد شد؛ اگر در این مورد شک دارید و مطمئن نیستید از دوستان  خود صادقانه بخواهید که به شما واقعیت را بگویند، زیرا آن‌ها گاهی شما را بهتر از خودتان مشاهده می‌کنند.

 

برخی از ما استاد منفی جلوه دادن اتفاقات مثبت هستیم! بخشی از این کار به دلیل کمبود اعتماد به نفس مان است؛ ما حس می‌کنیم که شایستگی چیزی را نداریم در نتیجه مثلا وقتی یکی از اطرافیان یا همکاران از ما تعریف می‌کند سریعا در مقابل تعریفش گارد می‌گیریم .

 

تعدادی از افراد با این تصور که «من دوست داشتنی نیستم»، بسیاری از رفتار‌های همسرشان را به گونه دیگری تعبیر و تفسیر می‌کنند؛ این دسته از افراد حتی رفت و آمد همسر با خانواده پدری اش را این گونه تفسیر می‌کنند، او نسبت به من «بی اعتنا و بی تفاوت» است.

 

زمان‌هایی را که در گذشته منفی بینی به سراغتان آمده را به یاد آورید و به خود یاد آور شوید که چگونه آن را پشت سر گذاشته اید؛ حتی برای یک فرد مبتلا به منفی بینی یا کسی که دچار افسردگی است هم همیشه امید وجود دارد، سعی کنید اعتماد به نفستان را بالا ببرید چرا که  با این کار  رفتارهایتان جنبه‌ مثبت بیشتری خواهند گرفت.

تبلیغات

صفحه اول جستجوی گوگل تنها برای ده سایت جا دارد. چرا سایت شما در این میان نباشد؟ خرید بک لینک ، بک لینک

فرستادن دیدگاه »